1 sene önce
1346 Views

Bydgoszcz Bisiklet Aktivitesi

Yazar

Bugün sizlere özelliklere sürekli partilere gitmekten sıkılanlara, yurtta oturup sınırsız interneti tadını çıkaranlara çok güzel bir aktivite imkanıyla geliyorum.Hem bilgilendirme amaçlı hem tecrübe ettiğim bir olayı da sizlere anlatacağım.

Şu erasmus hayatımda yaptığın en mantıklı şey ne deseler kesinlikle bisiklet almaktı derim. Verdiğim para da 100 zilotych olunca da dedim ki 2-3 gün manekin-kfc yemesem çıkarırım parasını falan.

Arkadaş bisikleti almam ile sağa sola gitmem ve aktivite kovalamam bir oldu ve yaklaşık 500 600 km den fazla yol yaptım .Satarken de 120 zilotych e sattım orası da işin kaymağı oldu.

Öncelikle yazının içeriği Bydgoszcz için geçerli olup Torun’da oturanlar da bu yazıya göz atabilirler.

Öncelikle gidip bir bisiklet alıyoruz.Tabiki 2. El alıyoruz Fiyatlar 100-200 arası değişiyor ve kalitesi boyu da etken.

Moj Tiger

Şimdi bisiklet tamam.Hatırlama olarak ışıklarınızınız çalışır olması çok önemli bu durumda çünkü polisler sıkıntı yaratabiliyor 🙂

Çantamızı da aldık.İlk heves Leclerc’e ya da Tesco’ya kadar bisikletle gittik ama hevesimizi almak istiyoruz çünkü yollar çok güzel, hava çok güzel ve duramıyoruz yerimzde.

Adsız

Başlıyoruz!

Bisikleti aldıktan sonra kız arkadaşımın fakültesinde Koronowo etkinliği olduğunu duyduk ve katılmaya karar verdik.Sandwichlerimiz hazırladık,sularımız hazırladık ve yola koyulduk.Yaklaşık 30-35 kişilik bir gruptuk ve gruptaki tek Türk olmanın verdiği çekingenlikte pedallara asıldım.Başımızda lider,Koronowo’ya doğru yol aldık

Bu tür etkinliklerde bisikleti olmayanlara ”Sportowa” dan bisiklet veriliyor ama bazı yokuş olan bölgelerde sıkıntı yaşayabiliyorsunuz.Genel olarak akıcı bisikletler.

Şehir dışına kadar her şey yolunda giderken teknik bir aksaklıktan dolayı grubu terk etmek zorunda kaldım.Vitesim 2 de takılı kalmıştı.Düzeltene kadar baya vakit kaybettim ve telefonumda kontör olmadığından gruba ulaşamadım.

Yılmadım gprs den Koronowo’yu seçip biraz kaybolduktan sonra yolumu buldum ve son gaz grubumu bulmak için yola koyuldum

Yollar çok güzel ve seyirlik arkadaşlar.Bazı mevkilerde dinlenmek için yerlerde mevcut.Ormanlık alanlardan geçerken ılık havada içinizin bir garip olduğunu hissedeceksiniz eminim.Karşınızdan gelen küçük çocukları,çekirdek aileleri,yaşlı çiftleri gördükçe tebessüm de ediceksiniz.

bydgoszcz_koronowo_trasa_rowerowa_3

Yaklaşık olarak 25-30 km hızla gitmeme ve sadece 1 kere durmama rağmen ”Tryszczyn” in 7-8 km uzağında bir ormanlık alanın içinde grubumu alkışlar ve ıslıklar eşliğinde yakaladım.Herkesin benden ümidi kesmesi ve süpriz olarak ortaya çıkmam moralimi yerine getirmişti ama kan ter içinde kalmıştim resmen.

bydgoszcz_koronowo_trasa_rowerowa_5

Hemen su ihtiyacımı karşıladıktan sonra tekrardan yola koyulduk.Başımızdaki hoca genel olarak atletik yapılı ve artist tipli biri olduğundan ona yetişiceğiz derken grupta bitkinlik belirtileri oluşmaya başlamıştı.Havanın sıcak olması ve son 10 km nin de ormanlık alandan değil de küçük kasabalar içinden geçmemiz de sıcağı direk beynimize yememize sebep olmuştu.Fotoğrafta gördüğünüz yol gibi 10 km gidiliyor ortalama.

Bu sırada ortamda yavaş yavaş kaynaşmaya başlamıştı.Şahsıma sorulan ahiret sorularının ardı arkası kesilmiyordu.2 gram Lehçemle birazcık konuşmaya çalışsam da anlayışla karşılamaları benim için yeterliydi.Muhabbetlere çoğu zaman hocada katılıp daha bir sık ahiret sorularıyla karşılaşıyordum.

”Koronowo” ya geldiğimizde alışverişimizi yaptık ve güzergah üzerine konusmaya başladık.Dönüş güzergahı 2 km daha uzun olan ama tamamen ormanlık alandan gideceğimiz ve ”Niemcz’ ve”Myslecinek” üzerinden Bydgoszcz a varacağımız yol olacakti.

bydgoszcz_koronowo_trasa_rowerowa_2

Dönüş yolculuğumuz da ayrı bir görsel şölen içinde geçiyordu.Bahar vakti yaptığımız bu tur mevsim normalinin üzerinde geçen sıcaklıkla boğuşarak geçtiyse de pişmanlık duyacağım bir aktivite olmamıştı.Toplamda 60 km bir yolculuğun ardından kendimizi eve zor atmıştık.Kas kasılmaları ve yorgunluk vardi tabi ama biraz uyku akşamında sakin bir old town yürüyüşünün hepimize iyi geleceğini bildiğimizden kafamıza takmadık hiç.

Turdan notlar:

*Tryszczyn e kadar sağda solda gizli saklı göller var çok harikalar.bulması size kalmış.Kuşlar böcekler falan 🙂

**Niemcz dönüş yolunda bisiklet yolu dar ama full orman bölgesinden geçiyorsunuz arkadaşlar.

***Yol boyunca Koronowo’ya kadar market yok hazırlıklı çıkın.

***Rotanızı Koronowo’ya kadar yapmasanız bile bu yol üzerinde 15 km gidip geri gelmeniz bile sizleri rahatlatıcaktır.

****Asla pişman olmayacaksınız.Alın-kiralayın birşeyler yapın ama farklı şeyler yapın..Hep kız hep parti hep alkol nereye kadar 🙂

Sağlıcakla ve sporla kalın arkadaşlar.