25 Tem 2017

Bursa – İstanbul – Lviv – Varşova seyahatim.

Öncelikle herkese merhabalar. Bugunde size Bursadan Varşovaya uzanan 2 günü kapsayan gezimi ve yaşadığım sıkıntıları anlatacağım.

öncelikle 19 u gece 11.35 civarı Pegasustan bilet aldım.(Hiç tavsiye etmem sebebini anlatacağım.) İstanbul Sabiha Gökçen havaalanından Lviv’e giden uçağa bilet aldım. Sabah 10.00 da ise otobüs biletini aldım. Planlarıma göre Bursadan Sabiha Gökçene giden otobüse binip o arada tax free işlemlerimi falan halledip ablamla vedalaşıp binecektim en azından planım buydu.

Her zamanki gibi sabaha kadar uyuyamadım ve oyun falan oynadım film dizi zaman geçirdim. Sabaha doğru bi kaç saat uyuyup standart işlerimi hallettim. 4 gibi evden çıkıp terminale gittim. 5 de otobüs kalkacaktı babamda gelmişti benle onunda vedalaştım falan bindim otobüse. Yanımda Almanyada yaşayan bi amca vardı. Kendisi 2. nesil göç edenmiş ailesinde. Bana Türkiye öyle erdoğan böyle yol yaptı onu yaptı bunu yaptı falan anlattıda anlattı. En sonunda mahallemde dikilen dünyanın en saçma toplu konutu olan Bursa Tokilerin erdoğan zamanında yapılmadığını iddia ettiğinde ben ve yandaki amcalar amcam ile iletişimde düzgün yol alamayacağımızı anlamıştık. Yanidaki abiler bırak anlamaz o falan dediler. Neyse Yalovada arabalı vapura bildiğimizde şöför abi valla iyi dayandın kardeşim böyleleri hâlâ var nabalım falan dedi. Bende laptop çantamı bi yere koyabilirmiyim taşımayayım abi dedim bagaja koyduk falan gel bi tost ısmarlayayım kolada var yeriz dedi. İdo bedava tost çay alınan bi bilet veriyomuş şöförlere. Tost aldık aşağı indik yedik falan sohbet ettik falan.

Çok uzatmadan kısaca tax free işlemlerinide anlatayım size. Havaalanındaki tax free ofisine gidiyosunuz aldığınız şeyleri gösteriyorsunuz belgelerini verip. Adam Türk görünce şaşırdı falan Polonya hakkında konuştuk falan. Sonra kolay gelsin dedim belgeleri kaşeledi ve geri verdi içerde Blue Global diye bi yer var oraya git dedi. İşlerimi halledip valiz vermeye gittim ki tüm yurtdışı uçuşlar tek yerden geçiyormuş. Neyse bursalı bi ablaya denk geldim sohbet etttik falan 3 kilo fazlan var ablam yanına alabilirmisin aşağıdada tartıyolar ceza yemiyim dedi bende bazılarını yanıma aldım.Sana cam kenarı verdim bak değerini bil dedi ve burdan sınıra gittim her zamanki gibi tipe bakıp bi daha pasaporta baktılar falan ordan güvenliğe gittim ve ordanda geçtim içeriye. Blue Globala gidip belgeleri teslim ettim ve para iademi aldım. Ordan her zamanki gibi 24 euroya rakımı alıp ekranlara gittim ki bi baktım 1 saat 10 dakika aktarma. Hangi kapı olduğuda yazmıyor . İlerde bi ekran daha var orda bekle dedi bi abi oraya gittim hala yazmıyor hangi kapı. soğuk betona oturdum bi 30-35 dakika. Sonrada bi baktım ki elektrikler gitti. Freeshoplar falan kapadılar dükkanları. Şaka gibi ama herkes jeneratör bekelerken hiçbir gelişme olmadı 20 dakikaya yakın. Sonra da elektrikler gelince bi baktım 1 saat 10 dakika olmuş 1 saat 40 dakika.E tabi buz gibi betona devam ta ki kapı söylenene kadar. Kapıya gittik falan bekledik derken bindik Lviv’e kadar bi sıkıntı olmadı. Lvivde pasaport kontrolde bi sıkıntı çıkmadı tam havaalanında bana valizim açılması söylendi sebebide 5 şişe parfüm olmasıymış. 4 şişe buldum 5. bulamadım falan bana 10 dolar ver geç kurallar böyle falan dedi. Bende dolarım yok avrupaya gidiyorum eurom var dedim. İstersen 4 euro + 5 tl vereyim dedim. Bozarım dersende 500 euro vereyim dedim. Sonra 4 euro + 5 tl ye tamam dedi. Bunun üstüne tamamdır bana bunun için bi belge vermeniz gerekiyor alabilirmiyim dedim. Sonra gitti geldi dedi tamamdır bu seferlik geçebilirsin bi daha yapma falan diye. Çıktım bi taksi buldum merkeze götür dedim. Tren garının oradan binmem gerekiyormuş. Bi kafe buldum geçtim oturdum derken ingilizce bilmiyor kasadaki kadın. Bi çocuk yardım etti bi bira aldım oturdum derken çocukla muhabbet ettik. Saat 6 gibi gitmesi lazımmış gitti canım sıkıldığındna artık tamam çıkayım yavaştan dedim ve 7 gibi çıktım. Sonra otobüs durağının oraya vardığımda süprizler beni takip etmişti anlaşılan 🙂

Saat 9.45 e kadar o soğukta bekledim kıydırık bi otobüs durağında. Otübüs bi geldi muhtemelen benden eskidir. En arkaya geçtim direk üstümdeki ıslak eşyaları çıkartıp kuru birşeyler giydim. yanıma çantayı koyup yayıldım. Millet tabi arkaya gelmediğinden yan terafta alkolik bi abi ile 2 kişilik koltuğa yayıldık. Cam kenarındaki koltukta bi baktım üstten su damlıyo. Mecbur koridor tarafına geçtim ve seyehatimiz başladı.

Bizdeki gibi 30 dk lık molalar yerine yol üzerinde benzinlik veya tuvalet olan yerlerde 4-5 kere 10 ar dakikalık molalar verdiler. Ukraynadan çıkarken pasaportları almaya bi adam bindi. Sonra bana baktı ve pasaporttaki kısa saçlı sakalsız halim yerinde uzun saçlı ve sakallı görünce herhalde benzetemedi ve onunla gitmemi istedi. Herkes teröristmişim gibi bakarken bende abi ile birlikte bi odaya gittim. Kendisi otur deyip bir iki dakika sonra bir abla ile geldi. Kendisi rütbelisi muhtemelen ki pasaportuma bakıp birşeyler konuştular sonra Polonyaya neden gittiğimi neden Ukraynadan gittiğimi falan basit standart sorular sordular sonra tamam gidebilirsin dediler gittikten 15 dakika sonra pasaporları teslim etmeye gelip kusura bakma falan dediler. Sonra bi kapı gibi yerden otobüsle geçip Polonya-Ukrayna sınırı arasında bi yere gittik. Tahmini 1 saat sürek bu süreçte arabadan inmememiz gerektiği söylendi. Bi müddet sonra 3 er 4 er bizi çağırdılar ve pasaport ile vize kontrolu yaptıkları sınırdan geçtik. Yine beğenmeyip beni bi odaya aldılar yine en baştan pasaport oturum kartı öğrenci kimliği falan gösterdim. Yine aynı standart sorular ve otobüse binmemiz söylendi.

Radomda falan yol üstünde durarak yine ufak molalar vererek sonunda Varşova otogarına gelebildik. Taksiye atlayıp 15 euroya anlaşıp eve götürmesini istedim. Ve 2 günün sonunda diğer evime kavuşmuştum.

Şimdi bu anıdan ne çıkartmamız gerektiğine gelince önerilerim şunlardır ;
1- Pasaport resmine benzer bi tip ile yola çıkın.

2- Belgeleriniz tam ve yanınızda olsun. Ehliyet bile hayat kurtarabiliyor.

3- Bu düzergah çok sıkıcı geçiyor ve cidden çok yorucu oluyor. Ucuzluğuna inanıp kanmayın 🙂

4- Tax free işlemlerinde aldığınız malı göstermezseniz para iadesi alamıyosunuz. Valizinize koymayın.

5- Ve son olarak Pegasus denen illetten uzak durun.

Bu anıda bazı ilginç kareler yakaladım. Onlarıda izinle aşağıda paylaşacağım.

12023262_949759238415885_892749550_n

Burdada bayağı rahat kişilik :D

Burdada bayağı rahat kişilik 😀

12026496_949759401749202_1622181532_n 12047430_949759421749200_1850821991_n12041918_949759391749203_1271908509_n

Ve buda microsoft enran görütüsünü andıran güzel bir manzara.